Geçtiğimiz yıl, 2009 yılında yaşanan krizin atlatıldığını, bekleyen yatırımların hayata geçirildiğini ve tüm sektörlerde hızla büyümenin yaşandığını ifade eden Teknika A.Ş. Clark Forkliftleri Satış Sorumlusu Özkan İnanç, "Satış rakamlarının beklenenin üzerinde gerçekleştiği gibi, müşteri bilinci tam olarak oluşmaya başladı. Eskiden olduğu gibi fiyat odaklı bir alım değil, kalitenin ön planda tutulduğu alımlar yatırımlar gerçekleştirildi" diye konuştu.
Teknolojinin her alanda hızla ilerlemesinin, tüketicilere bu hıza yetişebilmeleri zorunluluğu getirdiğini aktaran İnanç, forklift sektörünün her geçen gün büyüyen bir sektör olduğunu aktardı. İnanç, şöyle devam etti: "Fakat, her geçen gün Uzak Doğu'dan gelen yeni markalarla, düşük fiyat ve düşük kalitenin üst düzeyde olduğu markaların Türkiye'ye gelmesi, ilk alım yapan müşteriler tarafından cazip karşılansa da, ilerleyen zamanda kullanıcıya ve ithalatçıya büyük zararlar vermektedir. Düşünün ki, devamı olmayan bir ürün alıyorsunuz.
Ürün ve ithalatçının kendisini kanıtlayabilmesi için uzunca bir süre gerekli. İstikrarı sürdürmenin bu kadar zor olduğu bir ülkede, kısa sürede kendinizi kanıtlamanız çok zor. Bunun yanında, bir de üzerine yedek parça ve servis hizmetini de veremiyorsanız, ayakta kalabilmeniz çok zordur. Kendinize verdiğiniz zarar dışında, müşteriye yaşattığınız sıkıntılar da cabası. 2010 yılında sektördeki gözlenen hareketlenme birçok ithalatçıyı cezp ederek, bu yatırımlara yöneltmiştir. Kısa vadede kazançlı gibi gözüken bu iş, uzun vadede; markasız bir ürün, düşük kalite, sıkıntılı yedek parça gibi ve benzeri unsurlardan ithalat yapmayı planlayanları büyük zararlara uğratacaktır."
"Beklentilerimizin üzerinde bir yıl oldu"
2010 yılında beklentilerin üzerinde büyüme yaşadıklarını aktaran Özkan İnanç, "Bu kadar büyüme odaklı olacağımız planlarımız arasında yoktu. Yıl boyunca stoktaki makina sayımız hep kısıtlı oldu. Stok siparişlerimizin bir çoğunu yoldayken, hatta imalat aşamasındayken sattık. Geçtiğimizin senenin, hedeflerimizin üzerinde bir yıl olduğunu söyleyebilirim" dedi.
2010 yılında satışlarda yaşanan artışın, kendi firmalarını etkilediği gibi, sektördeki diğer firmaları da aynı oranda etkilediğini düşündüğünü dile getiren İnanç, sözlerini şöyle sürdürdü: "Geçtiğimiz yıl, kriz döneminde sarsılan firmalar için toparlanma dönemi oldu. 2010 yılında, rakiplerimiz halen stoklarında atıl olarak kalan 2008 model forkliftleri satmaya çalıştılar. Birçok marka yeni seri adı altında çıkarttıkları forkliftlerin kalitesini düşürünce, öne çıkan birkaç firma haricinde büyük bir hüsranla yılın sonuna gelen firmalar da oldu."
"Clark, yeni bir seri geliştirdi"
2010 yılı içinde Clark'ın, yüksek tonajlı makinalarda yeni bir seri geliştirdiğini dile getiren İnanç, "Daha önce CMP50SD olan üretim, 2011 yılı itibarı ile C50SD olarak değiştirildi. Yeni ürün; elektronik display ekran, yeni fren sistemi ve yeni görüntüsü ile rakiplerine teknolojik olarak fark atacaktır. Clark, sağlam yapısı ile bilinen bir forklifttir. Bir de buna cazip fiyatlar eklenince, 2010 yılında en çok satan markalardan biri haline geldik. Bu durum 2011 yılında da devam edecektir" diye konuştu.
Firma olarak, 2011 yılından beklentileri hakkındaki görüşlerini açıklayan Teknika Tic. A.Ş. Clark Forkliftleri Satış Sorumlusu Özkan İnanç, "Yurt genelinde bayi ve servis teşkilatımızı güçlendirilerek, 2011 yılında Clark'ta yüzde 15 pazar payı beklemekteyiz" dedi.
Yatırımların ve devlet teşviklerinin artmasının gerektiğini ileri süren İnanç, "Yeni yatırımcılara fırsat ve istihdam sağlanması için leasing ile ilgili çalışmaların tekrar yapılmalı ve KDV oranı tekrar yüzde 1'e indirilmelidir" diyerek sözlerini noktaladı.